hallo iedereen

Hoi iedereen,
dit webblog heb ik gemaakt naar aanleiding van mijn buitenlandse stage die begint op 5 januari 2009 en duurt tot eind maart. Spannende verhalen, leuke foto's en een hopelijk weekelijkse update van mijn avonturen.
Als je wilt reageren of je wilt iets van je laten horen kan dit altijd bij reactie's.
Doeikes

vertrek

de vertrekuren, moest je me willen komen uitwaaien
( ik verwacht een hele fanclub!)

Zondag 4 Januari 2009
Brussel - Londen
Vertrek: 12u15
Aankomst: 12u35
vluchtnr.: BA 0393Londen- Cape Town
Vertrek: 16.45
Aankomst: 6u15Vluchtnr: BA 0043

mijn adresje

hey iedereen,
Voor als jullie mij brieven of overlevingspaketten ( please send me chocolate and candy) willen sturen. Ik hou wel van post, geeft me zo een kampgevoel!

9B Bain Street
Wellington 7655
South Africa

maandag 12 januari 2009

zondag 11januari

Dag Allemaal,

Gisteren zijn we naar het muziekfestival geweest. Het eerste wat ons opviel was dat wij een van de enige blanken waren, maar dat hield ons natuurlijk niet tegen.
We gingen eerst een zitje zoeken op de tribune. We vonden twee zitjes en placeerde ons daar al snel stonden er twee mensen naast ons recht zodat wij konden gaan zitten. Dit was voor ons heel raar en we voelden ons er wat verveeld bij. Na een kwartier zijn we dan gaan rechtstaan aan de hekken. Tijdens een rustig muziekje konden we het toch niet laten om te blijven stilstaan en zijn Julie en Marijke beginnen dansen. Omdat Julie weer een fotootje ging nemen, stond Marijke er alleen. Maar dit was buiten de andere mensen gerekend, al gauw had Marijke een nieuwe danspartner. J

De organisatoren hadden ons al even in de gaten en waren al eens komen vragen of we dichterbij wilden gaan kijken. Eerst hadden we hiervoor vriendelijk bedankt, want we amuseerde ons met de Afrikaanse mensen. Iets later zijn ze ons komen halen en konden we niet anders dan meegaan. We mochten voorbij de hekken en bij de pers gaan staan.
We voelden ons er niet zo gemakkelijk bij. De organisator stelde voor om plaats te nemen in het zeteltje vlak voor het podium, maar dit hebben we vriendelijk geweigerd.
Na overleg met z’n vieren hadden we besloten om terug bij de Afrikanen te gaan staan.
We wilden hen hiervoor bedanken en toen we dit gingen doen werden we uitgenodigd voor de finale op 24 januari. We gaan proberen om zeker te gaan kijken, maar we gaan proberen om net als alle andere gewoon in de tribune te gaan zitten. Met andere woorden niet veel foto’s trekken en stil blijven zitten!

Die avond kwamen Elra en Johan thuis. Deze werden verwelkomd met een kleine muzikale noot van ons. (Dank aan Wilfried en Heidi) In de loop van de avond zijn we nog wat gaan kuieren bij Elra en Johan.

Vandaag begon de dag nogal vroeg! We zijn samen met Elra en Johan naar de kerk geweest. Het was een vrouwelijke predikante van amper 32 jaar en we verstonden haar redelijk goed.
Vol van haar overtuiging verlieten we de mis. Toen ontdekten wij dat Elra jarig was.
Johan en Elra stelden voor om dit te vieren aan zee en daar waren wij wel voor te vinden. Klaarmaken en hop de bakkie in. Na een lange rit kwamen we eindelijk aan zee.

Na een lekker etentje hebben we genoten van de zon en de grote golven en zijn we weer huiswaarts gekeerd. Onderweg even gepauzeerd bij een vriendin van Elra en ook daar hebben we een verfrissende plons genomen.

Wanneer we dan ons huisje hadden bereikt werden we uitgenodigd voor de braai!
Heerlijke lamskoteletten, worsten en een slaatje waren een perfecte afsluiter van de dag.

Ik besef hier meer dan anders wat ik aan jullie allemaal heb, het thuisfront is belangrijk voor me, maar maar jullie geen zorgen ik amuseer me hier echt wel rot, gelachen dat we al hebben gedaan, fantastisch
Dikke zoenen en tot binnekort


Wist je dat….

- ze rare dingen zeggen tegen Elien en Marijke. Een jongen riep: ‘ek hou van je breedte en van je lengte.’
- Elra en Johan ons goed verzorgen.
- vanmorgen de wekkers om half zeven liepen i.p.v. om half acht. (Foutje van Elien en Julie)
- we geproefd hebben van gedroogde sprongbok.
- dat Marijke even erg is als een vegetariër omdat ze geen wijn drinkt.
- dat Julie al het tweede wijnzwijn begint te worden.
- Streepie, de kat, ineens weer tot levende behoort.
- de zoon van Johan echt bezeten is van John Deere.
- ze in de kerk de liederen projecteren op de muur.
- er zelfs muzieknoten mee werden geprojecteerd op het lied: ‘Amen’
- wij even bidden voor wij eten.
- wij al redelijk goed Afrikaans verstaan en proberen te spreken.
- Julie zich als een razende gek elke dag 2x insmeert met muggenzalf
- Elra vond dat Marijke al mooi bruin zag!
- Elien magische handen heeft.
- Bieke was aangesteld als ‘frigobox-houder’ door de Reginald.

1 opmerking:

  1. Hé Elien en collegaatjes van Elien,

    Wat een plezante avonturen maken jullie daar mee zeg, pas maar op met die springbok dat ge niet te veel van de grond komt. Op de foto's zag ik nog andere heksenbrouwsels, waar ge volgens mij snel afrikaans van kunt worden, maar als ik jullie verhalen lees is dat absoluut geen straf. Naar welk optreden zijn jullie gaan zien? Amuseer jullie maar goed, en bedank Elra en Johan al in mijn naam voor de goede zorgen.

    Carlo
    Pap van Elien

    BeantwoordenVerwijderen