hallo iedereen

Hoi iedereen,
dit webblog heb ik gemaakt naar aanleiding van mijn buitenlandse stage die begint op 5 januari 2009 en duurt tot eind maart. Spannende verhalen, leuke foto's en een hopelijk weekelijkse update van mijn avonturen.
Als je wilt reageren of je wilt iets van je laten horen kan dit altijd bij reactie's.
Doeikes

vertrek

de vertrekuren, moest je me willen komen uitwaaien
( ik verwacht een hele fanclub!)

Zondag 4 Januari 2009
Brussel - Londen
Vertrek: 12u15
Aankomst: 12u35
vluchtnr.: BA 0393Londen- Cape Town
Vertrek: 16.45
Aankomst: 6u15Vluchtnr: BA 0043

mijn adresje

hey iedereen,
Voor als jullie mij brieven of overlevingspaketten ( please send me chocolate and candy) willen sturen. Ik hou wel van post, geeft me zo een kampgevoel!

9B Bain Street
Wellington 7655
South Africa

vrijdag 16 januari 2009

afgelopen week

Dag allemaal,

Even een kort overloop van deze week. We hebben vooral de omgeving verkend met onze gehuurde motor en gekuierd

Maandag:
Zijn we een duikje gaan nemen in het verkoelde zwembad. Bieke is van de 3 meter gesprongen! Ik vond het wel wat eng tijdens het springen, maar ik heb niet getwijfeld!
Marijke en Julie hebben enkele spelletjes gespeeld met de Afrikaanse mensen en daarna een wedstrijdje zwemmen waar we dik zijn verloren! Ondertussen lagen Bieke en Elien te genieten van het zonnetje.

Eten: schnitzel met speciale broodjes met kaas, ajuin en tomaat ertussen. (gemaakt door Bieke en Elien)

Dinsdag:
We hebben voor het eerst het wasmachine laten werken. Daarna gezellig op pad geweest met Elra naar het winkelcentrum en het sapfabriek. Het leek of Elra op stap was met haar 4 dochters. In het winkelcentrum hebben we lang rond gekeken in de boeken! Vooral de afdeling prentenboeken! Zo zie je maar de kleuterleidsters in spe kwamen weer boven.
Wat kleren gepast en naar schoenen gekeken enz…
Vandaag heeft Elra ons geholpen om te zoeken naar een geschikte motor!

Eten: koude pasta met groenten (gemaakt door Bieke en Elien)

Woensdag:
Onthaal van de motor! FEEST. Voor de rest naar de supermarkt geweest.
In de namiddag zijn Julie en Marijke op linkse rijles geweest met Johan.
Indrukken: Grappig, vreemde afslagen, ruitenwissers en pinkers worden verwisseld, …

Na onze eerste en enige rijles zijn we met zijn allen de bergpas ingetrokken. Hier zijn we op zoek gegaan naar een rivier om te zwemmen. De zoektocht was lang, kronkelig en hoog, maar geen zwemrivier te bekennen.
Elra was baie glukig dat ons veilig is aangekom.

Eten: Hot-dogs met ketchup uit Wellington (gemaakt door Julie en Marijke)

Donderdag:
Vandaag zijn we naar cape town gereden met ons eigen “bakkie”.
Bieke en Marijke besloten om de Tafelberg te beklimmen.
Julie en Elien namen de “veiligere” weg naar boven met het kabelliftje.
Eerst dachten Elien en Julie dat de twee sprongbokken eerder boven zouden zijn want de wachtrij naar de ticketjes leek wel eindeloos…
Julie en Elien gingen boven op de tafelberg de omgeving wat verkennen, terwijl Marijke en Bieke de rotsen trotseerden.
Terug herenigd kwamen plots de wolken opzetten, we hebben nog geshopt in de souvenirwinkel (jajaa, souvenirs!) en zijn dan met zijn allen via het liftje naar beneden wedergekeerd (Marijke legde TOEN een ei in haar broek).

En voor als jullie het nog niet weten, ik mis jullie hoor maar de sonskijn, leuke mensies en toffe momente maken het dragelijk dikke zoenen

2 opmerkingen:

  1. helaba girls
    als ik jullie blog lees lijkt elke dag wel een avontuur die´jullie tot een goed eind moeten brengen
    Het veilig aankomen in zuid-afrika, het ondekken van jullie nieuwe omgeving, de vrees overwinnen om van de springplank af te springen, het testen van de wasmachine, het links leren rijden tot het beklimmen van de tafelberg.
    Allemaal situaties die lijden tot spannende momenten. En aangezien jullie allemaal alleen op verkenning gaan is het ook spannend voor mij, omdat ik elke dat hoop dat jullie veilig terug thuis geraken.
    ik weet ook dat jullie morgen jullie stage aanvatten, waarvoor ik jullie allemaal veel succes mee toewens.
    blijf foto´s maken en plaatsen op het internet zodat we kunnen blijven meevolgen.

    groeten van Sebastien

    ps: elientje jij kijgt er een dikke kus en knuffel bovenop.
    Ik moest u ook nen dikke kus geven van ons ma en van fanny. Maar ook van de rest eigelijk

    xxx
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elien, heb al de verhalen eens gelezen. Ziet er echt wel super uit daar. Qua eten lijkt het precies wel al wat Westers of is dat maar een gedacht. Misschien omdat het hetgeen is dat je zelf klaar maakt.
    In ieder geval, doe het nog goed daar, maak enorm veel plezier met het werken met de Afrikaanse kinders.
    X
    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen