hallo iedereen

Hoi iedereen,
dit webblog heb ik gemaakt naar aanleiding van mijn buitenlandse stage die begint op 5 januari 2009 en duurt tot eind maart. Spannende verhalen, leuke foto's en een hopelijk weekelijkse update van mijn avonturen.
Als je wilt reageren of je wilt iets van je laten horen kan dit altijd bij reactie's.
Doeikes

vertrek

de vertrekuren, moest je me willen komen uitwaaien
( ik verwacht een hele fanclub!)

Zondag 4 Januari 2009
Brussel - Londen
Vertrek: 12u15
Aankomst: 12u35
vluchtnr.: BA 0393Londen- Cape Town
Vertrek: 16.45
Aankomst: 6u15Vluchtnr: BA 0043

mijn adresje

hey iedereen,
Voor als jullie mij brieven of overlevingspaketten ( please send me chocolate and candy) willen sturen. Ik hou wel van post, geeft me zo een kampgevoel!

9B Bain Street
Wellington 7655
South Africa

maandag 19 januari 2009

zaterdag 17 en zondag 18 januari

hoi iedereen,

Zaterdag hadden we eerst afgesproken met jourie joubert, de lector die ons zal begeleiden tijdens de stage hier in Wellington, hij gaf ons informatie over de twee schooltjes waar we stage kunnen doen. Het beste leek hem om ons twee per twee in een school stage te laten doen en dan op vrije dage, of op vrijdagmiddag andere scholen te bezoeken zodat we echt een band opbouwen met de kinderen en iets kunnen betekenen voor de school. Ik en bieke besloten om samen op de waegemakersvallei stage te gaan lopen.Marijke en julie gaan op een klein schooltje in een landelijke omgeving hier in Wellington lesgeven: Bergrivier genoemd.

Na alles van stage te bespreken met jourie trokken we richting Stellebosh, hier hadden we afgesproken met Sebastian, de Duitse jongen die naast Julie en Marijke zat in het vliegtuig. We hebben eerst Stellenbosh zelf wat verkend, er bleek een leuk marktje met prullaria te staan waar iedereen behalve ik zijn goesting vond. Later kijk ik nog wel voor souvenirs hehe.
Daarna kwam sebastian ons tegemoet en heeft hij ons nog de rest van Stellenbosh laten zien, vooral veel veeeel wijnlanden, en een grote universiteit. Bleek dat er hier ook een cafetje was waar ze melkskommels serveerder, dat moesten we zeker proeven dus alle melkskommels moesten eraan geloven. Tevreden en buikje rond gingen we naar de verblijfplaats van Sebastian kijken, the dutchhouse zat dus werkelijk vol met hollanders, behalve sebastian dan. We hebben nog wat lekker gekuierd, ondertussen was het al tijd om te eten dus gingen we met de hele bende van the duth house lekker gezellig iets eten in Beads, zie fotos

Savonds nog lekker gekuierd in de lokale bar, en veilig teruggereden naar Wellington.
Zondag eerst lekker ontbeten en daarna besloten om naar the lion park te gaan. Hier zitten leeuwen die gered zijn van cirussen van over heel de wereld. De leeuwen waren indrukwekkend en nu kan ik niet meer wachten tot we naar een wildpark gaan.
Smiddags nog even naar de mall van Paarl gegaan waar Bieke haar slag sloeg bij Hang Ten en Billabong

Leuk weekend achter de rug, lekker gekuierd, lekker gegeten en genoten.
Geniet van jullie berichtjes en telefoontjes

dikke zoenen en tot binnekort

1 opmerking:

  1. Lijkt me een heel leuk weekend dat jullie daar hebben gehad, heb je dan ook van die lekkere wijn mogen proeven, want die is best wel te pruimen de wijn van Wellingthon, weet je nog we hadden er ook hier gekocht in de Colruyt en Carrefour, die zou je ginder toch echt wel eens moeten probere,

    nog een leuke week tegemoet in de schooltjes, zal wel plezant zijn denk ik, helemaal anders dan hier in de kleuterklasjes, vanzelfsprekend.

    Groetjes aan iedereen

    BeantwoordenVerwijderen