hallo iedereen

Hoi iedereen,
dit webblog heb ik gemaakt naar aanleiding van mijn buitenlandse stage die begint op 5 januari 2009 en duurt tot eind maart. Spannende verhalen, leuke foto's en een hopelijk weekelijkse update van mijn avonturen.
Als je wilt reageren of je wilt iets van je laten horen kan dit altijd bij reactie's.
Doeikes

vertrek

de vertrekuren, moest je me willen komen uitwaaien
( ik verwacht een hele fanclub!)

Zondag 4 Januari 2009
Brussel - Londen
Vertrek: 12u15
Aankomst: 12u35
vluchtnr.: BA 0393Londen- Cape Town
Vertrek: 16.45
Aankomst: 6u15Vluchtnr: BA 0043

mijn adresje

hey iedereen,
Voor als jullie mij brieven of overlevingspaketten ( please send me chocolate and candy) willen sturen. Ik hou wel van post, geeft me zo een kampgevoel!

9B Bain Street
Wellington 7655
South Africa

maandag 26 januari 2009

afgelopen weekend van 24 tot 26 januari

Hoi iedereen,
Dit weekend hebben we weer niet stilgezeten, we gingen zaterdagochtend met johan naar de waterfront in kaapstad. Dit is eigenlijk de plek naast de haven en de zee waar het meestal heel toeristisch en bedrijvig is. We bezochten er een reusachtige mall ik denk wijnegem shoppingcentrum X 3 fzo met hele mooie winkels. Maar we hadden geen tijd genoeg om hier te spenderen, we wilden graag nog wat gaan verkennen rond de waterfront. We gingen naar een dok in de haven waar mooie boten aan de steigers lagen, daar zagen we plotseling een zeehond, camera's getrokken en proberen fotos trekken die je wel bij de fotos zal vinden. Daarna nog naar de craftsmarket waar je allerhande dingen kon vinden. Julie wilde heel graag haar haar laten vlechten dus gingen we op zoek naar iemand die dit kon doen. Natuurlijk hadden we op de craftsmarket 2vriendelijke vrouwen die niets anders doen dan vlechtjes leggen en invlechten. Ik was nog aan het tweifelen of ik het wou of niet maar ik ben ervoor gegaan. Het was wel mooi maar ik kon het langs geen kanten verdragen. Het trok aan mijn hoofd en het deed eerlijk gezegd wel pijn, ik had een specialleke gevraagd zodat de vlechten schuin in mijn nek kwamen en vooral daar deed het pijn. Zie foto's
S'avonds hebben we lekker gegeten en gekuierd. Snachts ben ik een beetje ziek geworden, had last van mij buik, buikloop en misselijkheid. Ik wou immodium gaan nemen toen julie en marijke zeiden dat ze ook nog wakker waren, heb nog wat bij hun gezeten want julie bleek ook misselijk en draaierig te zijn om daarna nog even te gaan slapen. Had een slechte nacht achter de rug dus was ik 's ochtends beetje down, had heimwee naar huis en voelde me alleen. Gelukkig zijn de anderen er dan om me te troosten, dankie meisies!!

Zondag 25 jan
Vandaag zijn we met johan en elra gaan rondrijden hier in de buurt, we zijn langs franshoek naar stellenbosh en dan naar de zee gereden. We kwamen bij Gordon's bay waar we even met onze voeten in het water hebben gezeten en wat gekuierd. Daarna hebben we nog langs de kust gereden en mooie fotos getrokken. Dan moesten we terugkeren want we gingen nog naar de tekkiekerk gaan. Ik voelde me niet zo lekker van achteraan in de bakkie te zitten dus ging ik bij johan en elra vooraan in de bakkie zitten. Aangekomen thuis hebben we ons nog snel omgekleed en richting de kerk gewandeld. De tekkiekerk is een mis in de protestanse kerk waar jongeren zijn uitgenodigd en waar op een heel informele manier gepredikt wordt. De predikant is een vrouw en er is een jongerenband die liederen zingt en muziek speelt, het was echt een hele aangename ervaring. In de mis werd er gedanst, gezongen en geklapt het was echt ambiance en de kerk zat stampensvol met jongeren en studenten.
Daarna hadden johan en Elra ons weer uitgenodigd op een heerlijke braai met een lekker stukkie wors, millies en salade.

Maadag 26 januari
Vandaag gingen we weer een kijkje nemen in graad R, de kleuterklas bij Wagenmakersvallei. De juf deed vandaag activiteiten rond 'ik' de kleuters gingen kleven met geometrische vormen waar ze een figuurtje van moesten maken en hebben verschillende liedjes en gedichtjes geleerd rond het lichaam. Zie foto's voor verdere uitleg.
We hebben gevraagd of we voor de kinderen kaartjes mogen maken met symbooltjes en hun foto op in de vorm van sterretjes en de foto van de juf als astronaut omdat de juf ook al een dergelijke verjaardagskalender had gemaakt. Deze kan de juf dan gebruiken bij het ochtendritueel om de kinderen te verwelkomen. Morgen en overmorgen gaan we het ochtendritueel observeren, wat de juf tot nu toe nog nooit heeft gedaan en volgende week nemen we dit over. Daarna gaan we observeren in de 2de graad en daar ook lesgeven, meer hierover volgt later.
Aan alle vrienden en familie, andere mensen die me volgen op de blog dikke mercie.
Ik mis jullie verschrikkelijk
dikke zoenen

1 opmerking:

  1. Hey meid!

    Ik wil je even laten weten dat ik het erg leuk vind om je avonturen te volgen op je blog! :) Echt super spannend! Ik hoop dat je je daar bangelijk amuseert, maar dat zal wel he?! :)
    Nog véél plezier en véél succes he!

    Zoen.
    Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen