hallo iedereen

Hoi iedereen,
dit webblog heb ik gemaakt naar aanleiding van mijn buitenlandse stage die begint op 5 januari 2009 en duurt tot eind maart. Spannende verhalen, leuke foto's en een hopelijk weekelijkse update van mijn avonturen.
Als je wilt reageren of je wilt iets van je laten horen kan dit altijd bij reactie's.
Doeikes

vertrek

de vertrekuren, moest je me willen komen uitwaaien
( ik verwacht een hele fanclub!)

Zondag 4 Januari 2009
Aankomst: 6u15Vluchtnr: BA 0043

mijn adresje

hey iedereen,
Voor als jullie mij brieven of overlevingspaketten ( please send me chocolate and candy) willen sturen. Ik hou wel van post, geeft me zo een kampgevoel!

9B Bain Street
Wellington 7655
South Africa

dinsdag 17 februari 2009

afgelopen vakantieweek 11 tot 15 februari

Blog tour in oost kaap:
Woensdag 11 februari ’09
Vandaag vertrokken we in de ochtend op onze rondreis, we vertrokken langs Worcester en namen een kleine pauze in een lokaal restaurant voor ons middagmaal. Daarna vertrokken we verder, langs swellendam richting N2 naar de tuinroute. Daar passeerden we prachtige uitzichten, woeste stranden, leuke dorpjes maar spijtige zaak was dat het weer niet zo meezat. Zo heeft het toch net een andere sfeer dan als het volle zonschijn is. Elra had gezegd dat we niet in slaap mochten vallen, maar ik moest natuurlijk touristil nemen tegen reisziekte, resultaat ik was aan het vechten tegen de vaakluizekes. Enkele keren ingedommeld maar terug wakker geschoten omdat het toch net iets te krap was op de achterbank met zijn drietjes. We stopten nog in Knysna om boodschappen in te slaan voor ons avondmaal, waar ik zo hoognodig een plasje moest doen dat ik met Marijke naar een wc moest spurten. Verder gereden langs Tsistikama national park om dan op een zandpad verder te rijden naar Eerste Rivier, een klein plaatsje langs de zee waar enkele huizen staan. Dit was werkelijk een heel mooi plaatsje. Na het avondeten moe maar voldaan in bed gekropen en lekker gesnorkt.
Donderdag 12 februari
Vanmorgen opgestaan en uit ons raam gekeken, haah lekker weertje sonneskijn en lekker warm. Na een luchtig ontbijt besloten lekker op het strand te gaan wandelen. Daar lekker uitgewaaid en genoten van het prachtige strand en zee. Daarna ingepakt en verder gereden naar Jeffry’s Bay, we zagen uit naar de billabong factorystore waar we lekker hebben geshopt. We hebben ons eens lekker laten gaan en hebben heel de middag dingen staan passen en uitgezocht. Daarna hebben we ons nog moeten reppen naar Uitenhaege waar we bij Karen, familie van Elra mochten slapen. Deze mevrouw had lekkere koos voorzien, ze is juf en een mama van een kind uit haar klas had heerlijke curry klaargemaakt en vetkoek. We smulden onze buikjes heerlijk vol, en hebben nog lekker gekuierd met de familie. Deze mensen waren heel vriendelijk en gastvrij hebben van de dag en avond genote.
Vrijdag 13 februari
Vanmorgen in rep en roer vertrokken, we moesten vinnig wees om te vertrekken naar Addo Elephant park, maar moesten eerst nog naar de bank (billabongstore had alles opgeslorpt) en naar een struisvogelvellekes fabriek. Daar hebben we nog gekeken naar struissievelletjes en andere velletjes. Uiteindelijk hier onze slag ook nog geslaan. Julie moest nog even inspringen in een Bakkie die nog naar Karen thuis moest gevoerd worden, dus dit nam ook nog een tijdje in beslag. Daarna met de vlam in de pijp richting Addo elephant park, bij Anno en Elina. De zus van Elra, Elina en Anno hebben een citrusplantage en een HEEL groot ENORM huis. We werden hartelijk verwelkomt en we besloten met zijn allen vanachter in de bakkie te kruipen en richting Addo te rijden. Een wildpark dat bekend staat om zijn enorm aantal olifanten. We moesten wel in da bakkie kruipen, omdat anders de leeuwen ons konden verorberen. We gingen samen met Anno het park in, Elra en Elina bleven in het restaurant achter. Na een tijdje zagen we Pumba, zo een soort Afrikaans everzwijn en kudu’s, bokken en uiteindelijk na wat zoeken een enorme groep olifanten. Het was echt enorm om deze beesten te kunnen zien van zo dichtbij, er waren kleine babakie olifantjes bij, ze passeerden op enkele meters van onze auto, echt indrukwekkend! Daarna reden we terug richting de citrusplantage, blijkbaar hadden Enno en Elina zelf een wildplaats. Hun tuin was eigenlijk een wildplaats met zebra’s, kudu’s, bokken, kameelperde( giraf) en andere diertjes. We sprongen achteraan in de bakkie en gingen opzoek naar wilde dieren. Het was echt leuk om zo op avontuur te trekken in het park, we kwamen oog in oog te staan met kudu’s, bokken, giraffen en wildebeesten. Maar toen kwamen de wolken opzetten en gooide de regen wat roet in het eten, waar hebben we dat nogal meegemaakt( pure nostalgie uit België, eigenlijk mis ik het zelfs, hihi). We snelden ons richting het huis van onze gastvrouw en gastheer. Daar even gedroogd en genoten van Mary Poppins, ondertussen was het tijd om ons klaar te maken om naar het restaurant te trekken. We hebben in een gezellige b&b genoten van lekker etentje( en wijn), s’avonds de rest van Mary poppins gekeken. Daarna waren we klaar om in ons nestje te kruipen.